اطلاعاتی تور هند

هر انچه که درباره تور هند می خواهید بدانید

اطلاعاتی تور هند

هر انچه که درباره تور هند می خواهید بدانید

در این وبلاگ به معرفی هند، شهرهای هند، بعلاوه مراکز دیدنی و هتل های هند می پردازیم.

  • ۰
  • ۰


 هند ، سالانه افراد زیادی در قالب تور هند به شهرهای هندوستان سفر کرده و از شهرها و دیدنی های آن دیدن می کنند. در متن جاری به معرفی یکی از دیدنی های دهلی می پردازیم.

یکی از زیباترین و دیدنی ترین دیدنی های هند که در دهلی واقع است، مسجد جامع دهلی است. این مسجد از بزرگترین و زیباترین مساجد عالم اسلام است در گذشته به نام «مسجد جهان نما» شهرت داشته است. این مسجد باشکوه و بسیار زیبا جدای از جایگاه مذهبی ای که در میان مردم دارد، یکی از جاذبه های گردشگری مهم برای هند و تور دهلی است.

 تور هند در مسجد جامع دهلی

Jama Masjid in Delhi xn----zmchba1acmdv7reedfige com1

تور هند در مسجد جامع دهلی

Jama Masjid in Delhi xn----zmchba1acmdv7reedfige com12

موقعیت مسجد جامع دهلی به گونه ای است که برای بازدید از آن نیاز به برنامه ریزی ویژه ای نیست زیرا این مسجد روبروی قلعه سرخ، در قسمت دهلی قدیم قرار دارد و م یتوان بازدید مسجد و قلعه سرخ را با هم انجام داد. در باب ساخت این مسجد باید گفت، این مسجد به دستور شاه جهان سازنده تاج محل در سال ۱۶۵۶ میلادی ساخته شده است ویکی از مراکز دیدنی دهلی هند به شمار می‌رود. برای ساخت این مسجد ۵۰۰۰ کارگر به مدت بیش از ۶ سال کار کرده‌اند. سقف این مسجد دارای سه گنبد است که روی آن‌ها با مرمرهای سیاه و سفید تزیین شده است. دو مناره این مسجد دارای ۴۰ متر ارتفاع هستند. از جمله اشیاء باستانی که در این مسجد نگهداری می‌شود، قرآنی است که روی پوست آهو نوشته شده است. همانطور که گفته شد، کشور هند دارای دیدنی های بسیاری است که علاوه بر مسجد جامع می توان به موزه ویکتوریاو یا معبد آکشاردام هند اشاره داشت.

تور هند در مسجد جامع دهلی

Jama Masjid in Delhi xn----zmchba1acmdv7reedfige com14

  • ۹۴/۰۷/۲۴
  • شبا ارد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی