اطلاعاتی تور هند

هر انچه که درباره تور هند می خواهید بدانید

اطلاعاتی تور هند

هر انچه که درباره تور هند می خواهید بدانید

در این وبلاگ به معرفی هند، شهرهای هند، بعلاوه مراکز دیدنی و هتل های هند می پردازیم.

  • ۰
  • ۰


تور گوا برای مسافرانی که کشور هند را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند یکی از تورهای پرطرفدار است. گوا با داشتن آب و هوایی رویایی و همچنین دارا بودن دیدنی های فروان بسیار مورد توجه است. در متن جاری به معرفی یکی از دیدنی های این شهر با نام کلیسای بوم ژیزوس گوا می پردازیم.

یکی از مهمترین دیدنی های هند و جاذبه های شهر گوا، علاوه بر معبد ماهالاسا (خدای مونث) گوا، بنای کلیسایی است که در گوای قدیم قرار دارد. کلیسای بوم ژیزوس گوا که به کلیسای زاویر مقدس مشهور است، همراه با مومیایی زاویر مقدس در منطقه گوای کهنه شهرت و جذابیت ویژه ای دارد. ساخت این کلیسا از سال ۱۵۹۴ میلادی آغاز شده ودر سال ۱۶۰۵ به پایان رسیده است که ساختن این کلیسا ۱۱ سال طول کشید.جالب ترین نکته درباره ساخت این بنا این است که، کل هزینه سا خت کلیسا را یک مرد پرتغالی اهدا کرده است.

کلیسای بوم ژیزوس گوا

Basilica of Bom Jesus goa xn----zmchba1acmdv7reedfige com1

کلیسای بوم ژیزوس گوا

Basilica of Bom Jesus goa xn----zmchba1acmdv7reedfige com14

شهرت این کلیسا، که به کلیسای زاویر مقدس مشهور است، از آن جهت است که پیکر مومیایی شده زاویر مقدس مُبلغ اسپانیایی در تابوتی شیشه ای و بر روی یک طاق بلند و در پشت حصار شیشه ای قابل رویت است . فرانسیس زاویر مقدس، نخستین مبلغ مسیحیت در گوا بود که سال ۱۵۴۲ وارد گوا شد و ۱۰ سال در اینجا ماند و طی این ۱۰ سال به ژاپن، مالزی، اندونزی و سری لانکا هم سفر کرد. در راه رسیدن به چین، بیمار شد و در روز سوم دسامبر ۱۵۵۲ در یک جزیره درگذشت .او قبل از مرگ وصیت کرده بود در هر کجای دنیا که بمیرد باید پیکرش را به گوا بیاورند. گفته می شود به خاطر همین وصیت چهار ماه پس از مرگ زاویر، گور او را گشودند و جسد را دست نخورده یافتند، یعنی جسد بطور معجزه آسایی سالم مانده بود. اکنون جسد این مرد بزرگ در این کلیسا آرمیده است. هر ده سال یکبار جسد را از طاق بیرون می آورند تا بازدیدکنندگان کلیسا بتوانند او را از نزدیک ببینند.

کلیسای بوم ژیزوس گوا

Basilica of Bom Jesus goa xn----zmchba1acmdv7reedfige com13

کلیسای بوم ژیزوس گوا

Basilica of Bom Jesus goa xn----zmchba1acmdv7reedfige com12

  • ۹۴/۰۷/۲۶
  • شبا ارد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی